جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
بیایید آدم را خلق کنیم: یک مدل عدنی از هستی شناسی شخصی
نویسنده:
Marla A. Samaan Nedelcu
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هستی شناسی شخصی به مطالعه ساختار انسانی و ماهیت انسان می پردازد، موضوعی که به طور فزاینده ای مورد بحث در الهیات مسیحی است. از نظر تاریخی، برجسته‌ترین مدل‌های هستی‌شناسی شخصی در الهیات مسیحی، مدل‌های دوگانه جوهری بوده‌اند. اخیراً، مدل های فیزیکالیستی جایگزین های برجسته ای ارائه کرده اند. این پایان نامه به بررسی تعارض تفاسیر بین این دو گروه بندی مدل اصلی می پردازد. با به کارگیری یک الهیات متعارف، سپس یک مدل ادنیک از هستی‌شناسی شخصی ارائه می‌کند که می‌تواند به تعارض تفسیرهای فعلی بپردازد. برای دستیابی به این هدف، پایان نامه با استفاده از روش شناسی مدل، به طور خلاصه دوگانگی جوهری و فیزیکالیسم را با توجه به مبانی قانون اساسی و ماهیت تحلیل می کند. سپس مزایا و چالش‌هایی را که هر کدام ارائه می‌دهند مقایسه می‌کند، و می‌پرسد آیا مدلی که صرفاً بر اساس منبع هنجاری قانون کتاب مقدس است، ممکن است برای بحث فعلی مفید باشد یا خیر. این سؤال در ادامه از طریق مطالعه دقیق روایت عدن (پیدایش 1-3) مورد بررسی قرار می‌گیرد، که حواشی کتاب مقدسی است که برای مطالعه هستی‌شناسی شخصی بسیار اساسی است. این قرائت با استفاده از رویکرد متعارف شکل نهایی و تحلیل پدیدارشناختی-تفسیری، پاسخ‌هایی را به پرسش‌های ساختار و ماهیت ارائه می‌دهد و یک مدل ادنیک از هستی‌شناسی شخصی را نشان می‌دهد. به طور خلاصه، مدل ادنیک هم فیزیکی بودن و هم منحصر به فرد بودن هستی شناسی انسان را برجسته می کند. این به یک ساختار انسانی اشاره می کند که فیزیکی است، و در عین حال هویت منحصر به فرد انسان یا جایگاه او را در خلقت خدا به خطر نمی اندازد. این به این دلیل است که متن تصویر خدا را به عنوان نشانه هویت انسان نشان می دهد. این تجسم دی در هر کارکردی از طبیعت انسان (که همگی به صورت فیزیکی ساخته شده‌اند) متجلی می‌شود و انسان‌ها را قادر می‌سازد تا مأموریت خدا را به آنها انجام دهند. در مرحله بعد، مدل ادنیک را با ثنویت جوهری و فیزیکالیسم با استفاده از همان دو مبحث ساختار و ماهیت مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام مدل‌ها ممکن است قدرت توضیحی بالاتری در برخورد با سؤالات فعلی هستی‌شناسی شخصی داشته باشند. می بینیم که مدلی از هستی شناسی شخصی که از روایت عدن برمی خیزد، هم بر جسمانی بودن انسان و هم بر منحصر به فرد بودن انسان تأکید می کند. چنین تأکید دوگانه ای در بحث فعلی در الهیات مسیحی مفید است، در حالی که ثنویت جوهری بر هویت انسانی تأکید می کند، و فیزیکالیسم غالباً فیزیکی بودن انسان را بیشتر از هویت انسانی برجسته می کند. پایان‌نامه با تشویق الهی‌دانان مسیحی به کاوش بیشتر درباره پرسش‌های جدیدی که در مورد هستی‌شناسی شخصی مطرح می‌شود، به پایان می‌رسد، اما این کار را در چارچوب این پارامترهای دوگانه و بر اساس مدلی که از کتاب مقدس برمی‌خیزد انجام دهند. این رویکرد نه تنها پیامدهایی برای مطالعه هستی شناسی شخصی خواهد داشت، بلکه احتمالاً برای مجموعه ای از باورها و اعمال مسیحی نیز کاربرد دارد.
بررسی پیش هزاره گرایی انحصاری: تحلیل و ارزیابی معاد شناسی جان اف. والوورد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David P. Gullón
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه تحقیقی تاریخی و الهیاتی را از یکی از تأثیرگذارترین دیدگاه‌های آخرت‌شناختی در محافل بنیادگرایانه انجیلی و پیش از هزاره آمریکا ارائه می‌کند: پیشهزاره‌گرایی سلب‌طلب. هدف من سه چیز است: (1) بررسی عوامل اصلی که در ظهور ماقبلهزارگرایی کمک کردند، (2) ارزیابی ادعاهای آن در مورد ریشه های تاریخی و الهیاتی، و (3) به تصویر کشیدن و ارزیابی معاد شناسی این نظام به عنوان توسط جان اف. والوورد بیان شده است. برای دستیابی به این اهداف، پس از یک فصل مقدماتی کوتاه، در فصل 2 با نشان دادن توسعه پیشهزاره گرایی از دوران اولیه کلیسا تا قرن نوزدهم شروع می کنیم. فصل 3 به بررسی نقش و تأثیر آینده نگری بر پیشهزاره گرایی می پردازد. این فصل همچنین ادعاهای تسلیم گرایی در مورد تداوم آن با پیشهزارگرایی کلیسای اولیه را مورد بحث قرار می دهد. پیدایش تاریخی پیشهزاره گرایی انحصاری در جان نلسون داربی ردیابی می شود. بخش آخر فصل به بررسی ریشه های کلامی این نظام می پردازد. این نشان می‌دهد که برخی از ویژگی‌های شیلیاسم کلیسای اولیه که به نظر می‌رسد از آخرالزمان یهودی نشأت می‌گیرد، در پیشهزاره‌گرایی بی‌تفاوت ظاهر می‌شود. توجه ویژه‌ای به ایده‌های هزاره‌ای لاکونزا شده است که شباهت نزدیکی با اکثر اصول دین‌گرایی مدرن نشان می‌دهد. فصل 4 آخرت شناسی پیش از هزاره جان اف. والوورد را توصیف می کند که یکی از نمایندگان شناخته شده معاصر دیسپنساسیونالیسم کلاسیک است. فصل 5 از یافته‌های فصل 3 و 4 استفاده می‌کند و ارزیابی انتقادی از پیشینه‌های تاریخی و الهیاتی پیشهزاره‌گرایی در تاریخ توسعه اعتقادی مسیحی را از روی متون مقدس ارائه می‌کند. هرمنوتیک، کلیسا، آخرت شناسی پیش از قضا و ماهیت پادشاهی هزاره بر اساس شایستگی های خود ارزیابی می شود. فصل آخر خلاصه و نتیجه گیری این تحقیق را ارائه می کند.
ماهیت، کارکرد و هدف اصطلاح شئول در تورات، پیامبران و نوشته ها [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Eriks Galenieks
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این واقعیت که محققان شیول را یا به عنوان دنیای زیرین که مردگان در آن به حیات خود ادامه می دهند یا به سادگی قبر نشان می دهند، منجر به نتایج متناقض، بحث های شدید و مناقشات بی وقفه شده است. این عدم اجماع، توجیه رویکرد دیگری را ضروری می‌سازد، که در مقایسه با تلاش‌های قبلی که عمدتاً با بررسی ریشه‌شناسی آن و منابع مختلف غیرکتابی به دنبال تعیین معنای اصطلاح شیول بودند، جامع‌تر است. برخلاف مطالعات قبلی، این تحقیق تفسیری به طور سیستماتیک تمام شصت و شش اشاره به اصطلاح شئول را در کتاب مقدس عبری با تمرکز تقریباً منحصراً بر ماهیت، عملکرد و هدف آن بررسی می‌کند. فصل 1 خلاصه ای از کل پایان نامه را ارائه می دهد. فصل های 2، 3، و 4 بلوک های تفسیری اصلی را تشکیل می دهند. فصل 5 ماهیت، کارکرد و هدف اصطلاح شئول را در کتاب مقدس عبری به طور کلی مشخص می‌کند و بینش‌های انسان‌شناختی و الهیاتی را گرد هم می‌آورد. با بررسی ماهیت، کارکرد و هدف اصطلاح شئول و با در نظر گرفتن درجات مختلف ارتباط متقابل آن با سایر اصطلاحات مربوط به مرگ، به نتایج مکرر مبنی بر اینکه واژه شئول به عنوان مترادف شاعرانه مکان مردگان عمل می کند، به دست آمد. قدرت پیوندهای آنها، پیوندهای متقابل آنها و وابستگی متقابل آنها در زمینه مشخص. این سیستم ارگانیک وابستگی متقابل اصطلاحی، که در آن یک مفهوم ناگزیر بر مفهوم دیگر تأثیر می گذارد و آن را روشن می کند، نقش بسیار مهمی در تعیین معنای واقعی اصطلاح Sheol ایفا می کند. Sheol نشان دهنده مکان مردگان است، جایی که هم مردگان صالح و هم شریر به آنجا می روند. هیچ فعالیت فیزیکی، ذهنی یا معنوی در آنجا امکان پذیر نیست، زیرا هرگز با زندگی یا هر نوع هستی مرتبط نیست، بلکه منحصراً با مرگ مرتبط است. علاوه بر این، بررسی اصطلاح شئول دو نظام یا پارادایم انسان‌شناختی و الهیاتی متضاد را آشکار می‌سازد: دیدگاه به اصطلاح عامه‌پسند وجود شخصی بی‌جسم در شئول و پارادایم کتاب مقدس، که در آن هنگام مرگ بدن دوباره به خاک زمین تبدیل می‌شود، اما روح زندگی به خدا باز می گردد. در نهایت، تمایز جزئی اما بسیار مهمی بین قبر (اسم مشترک) و اصطلاح Sheol (اسم خاص) وجود دارد که ریشه در طبقه بندی آنها دارد. از آنجا که Sheol ممکن است با استفاده از ویژگی های مشترک مربوط به حوزه مرگ به تعدادی از موجودات اشاره کند، ممکن است به عنوان یک اشاره گر به هر مکان مرده، صرف نظر از مکان، شکل، محتوا یا توصیف آن عمل کند، و به همین دلیل است که بهتر است اصطلاح شئول را به عنوان یک نام شاعرانه از قبر در نظر بگیریم.
مفهوم عشق الهی در چارچوب رابطه خدا و جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John C. Peckham
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : عشق به خدا در رابطه خدا با دنیا نقش اساسی دارد. این پایان نامه با به کارگیری روش شناسی متعارف به تعارض تفسیری بین الگوهای متعالی- اراده گرایانه و درونی-تجربه گرایانه در رابطه با عشق الهی در زمینه رابطه خدا- جهان می پردازد. فصل اول پیشینه، هدف، مسئله، محدوده و طرح مطالعه و نیز روش کلامی متعارف شکل نهایی مورد استفاده در تحقیق را معرفی می کند. فصل 2 به طور خلاصه به بررسی الهیات تاریخی عشق می پردازد و مفاهیم اصلی عشق الهی و رابطه خدا-جهان را توسط متفکران منتخب و بسیار تأثیرگذار دنبال می کند. فصل سوم تفاسیر آشتی ناپذیر عشق الهی در رابطه با جهان و هستی شناسی های پایه گذار آنها را در مدل های متعالی- اراده گرایانه و درونی-تجربه گرایانه ارائه و تحلیل می کند. در مدل اول، عشق الهی یک خیرخواهی یک طرفه، بدون انگیزه و اراده است، در حالی که در مدل دوم، عشق الهی اساساً رابطه‌ای، عاطفی و در درجه اول منفعل است. متعاقباً، نمونه‌ای از واکنش‌های اخیر به هر دو مدل، نارضایتی کنونی را در مورد تعارض تفاسیر نشان می‌دهد، که نشان‌دهنده پتانسیل تغییر پارادایم در مدل الهیات تفسیر عشق خدا به جهان است. فصل‌های 4، 5 و 6 به بررسی یک مدل متعارف و نظام‌مند می‌پردازد که به مسائل ناشی از تعارض تفاسیر از طریق شناسایی و تبیین پنج جنبه اولیه عشق خداوند در ارتباط با جهان برگرفته از بررسی استقرایی قانون می‌پردازد. : جنبه های ارادی، ارزشی، عاطفی، پیش شرطی و رابطه ای چند جانبه. فصل‌های 4 و 5 داده‌های حاصل از بررسی متعارف داده‌های مربوط به عشق الهی در OT و NT را ارائه می‌کنند. مطالب حاصل از تحقیق کتاب مقدس در مورد عشق الهی برای ساختن مدلی از عشق الهی استفاده می شود که به تعارض تفاسیر مشاهده شده در فصل های 2 و 3 می پردازد. به جهان، با مفاهیمی برای هستی شناسی الهی و ماهیت رابطه خدا با جهان. پایان نامه با جمع بندی یافته ها و نتیجه گیری های پژوهش و ارائه برخی توصیه ها برای مطالعه بیشتر به پایان می رسد.
منشأ جشن معادشناسی به عنوان یک ضیافت در اناجیل همدیگر: یک مطالعه بینامتنی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Phillip J. Long
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مشکلی که این پایان نامه به دنبال پرداختن به آن است، خاستگاه تصویرسازی ضیافت عروسی در تعالیم عیسی مسیح است. غالباً محققان بیان می کنند که تصویر ضیافت عروسی یک تصویر رایج مسیحایی در قرن اول بود. با این حال، به غیر از اشعایی 25: 6-8، منابع مربوط به تصویر یک ضیافت برای عصر مسیحایی در کتاب مقدس عبری بسیار اندک است. با این حال، تصویر یک ضیافت به وضوح در اناجیل سینوپتیک هم در اعمال عیسی و هم در تعالیم او دیده می شود. از آنجا که استعاره ضیافت عروسی در ادبیات دوره دوم معبد یافت نمی شود، محققان غالباً تصور می کنند که این نوع زبان توسط نویسندگان انجیل ایجاد شده است و خود عیسی ادعا نمی کند که داماد است. روش. در این مطالعه من یک روش بینامتنی را پیشنهاد می‌کنم که می‌خواهد به ارزش بلاغی استفاده نویسنده از متون یا سنت‌های پیشین وزن کامل بدهد. ابتدا، خواننده باید ابتدا «یک پژواک» را در متن بشنود. منظور من از این است که شخص چیزی را در گفتار یا کردار عیسی تشخیص می دهد که شبیه متن یا سنت کتاب مقدس عبری است. دوم، پس از شنیدن پژواک متن یا سنت قبلی، باید مشخص کرد که نویسنده از کدام متون و سنت ها استفاده کرده است. از آنجایی که اشارات به سنت، استناد مستقیم نیستند، طیف وسیعی از متون باید با پیوندهای زبانی و موضوعی به متن بعدی گردآوری شوند. ثالثاً، این مشاهدات برگرفته از کتاب مقدس عبری و ادبیات دوره دوم معبد باید در مورد متون اناجیل سینوپتیک که حاوی تصاویر ضیافت یا عروسی هستند اعمال شود. این مرحله سوم می تواند به عنوان آزمونی برای صحت سخنان عیسی مورد استفاده قرار گیرد. من یک «معیار تطابق سنت» را پیشنهاد می‌کنم: اگر نشان داده شود که گفته‌ای از عیسی در سنت‌های معروف کتاب مقدس عبری قرار دارد، احتمالاً آن قول معتبرتر است. نتیجه. عیسی واقعاً ادعا می کرد که داماد است و خدمت او پیش بینی ضیافت معاد بود. در حالی که هیچ متن واحدی در کتاب مقدس عبری یا ادبیات دوره دوم معبد وجود ندارد که بیان کند "مسیح مانند یک داماد است"، عناصر چنین ادعایی در چندین سنت موجود در این ادبیات وجود دارد. عیسی این تصویر منحصربه‌فرد را با خوشه‌بندی سه سنت برگرفته از کتاب مقدس عبری و به کار بردن آنها در خدمت خود خلق کرد. ابتدا، عصر معاد با ضیافتی که در حضور خدا خورده می شود، آغاز می شود (اشعیا 25: 6-8). دوم، پایان تبعید اغلب به عنوان یک خروج جدید و سفری جدید در بیابان توصیف می شود (اشعیا 40-55). ثالثاً، رابطه خدا و قوم او اغلب به عنوان ازدواج توصیف می شود (هوشع، یر 2-4). عیسی ادعا کرد که خدمت او یک جشن عروسی مداوم است که نشان دهنده پایان تبعید و بازگرداندن اسرائیل به موقعیت خود به عنوان همسر محبوب خداوند است. خود عیسی سنت ضیافت آخرت شناختی را با استعاره ازدواج ترکیب کرد تا پایان تبعید را به عنوان ضیافت عروسی توصیف کند.
نقش باقیمانده در زمینه داوری و نجات در کتاب ارمیا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth D. Mulzac
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه سعی دارد با بررسی این نقش در کتاب ارمیا، خلأ مطالعاتی در مورد نقش باقیمانده در عهد عتیق را پر کند، کاری که قبلاً به طور کامل انجام نشده بود. این پژوهش، موتیف را در چارچوب کلامی اصلی قضاوت و رستگاری در کتاب دنبال می کند. پنج اصطلاح فنی که باقیمانده را نشان می‌دهند در نظر گرفته می‌شوند: šכr، plt، mlt، śrd و ytr. فصل 1 به بررسی ادبیات مربوط به تحقیقات باقی مانده از سال 1903 تا کنون می پردازد. به دو بخش تقسیم می شود. اولی به انتشارات مربوط به موتیف باقی مانده در مطالب خارج از کتاب ارمیا می پردازد. در نظر گرفته نشده است که مهم باشد زیرا با داده های ارمیا سروکار ندارد. دومی از یک رویکرد ارزیابی برای کار بر روی موتیف باقیمانده استفاده می کند که در مورد مواد ارمینی بحث می کند. در فصل 2 کشف می شود که داوری یهودا ناشی از بی ایمانی و نقض عهد است. بابلی‌ها عامل نابودی هستند، اما خداوند کسی است که علیه قوم خود اقدامات تنبیهی انجام می‌دهد و آنها را به عنوان «بقایای تاریخی» ناچیز تبدیل می‌کند که امتیاز انتخاب خود را از دست می‌دهد. هر گونه امید به تجدید برای تبعیدیان محفوظ است. زبان جنگ در فصل 3 حاکی از قضاوت بی امان در برابر باقیمانده در میان پیشگویی ها علیه ملل بیگانه است. از همان ابتدا، هم ناگزیر بودن و هم جهانی بودن قضاوت محقق می شود. هدف داوری، حاکمیت مطلق یهوه بر همه ملل است. فصل 4 نشان می دهد که عمل نهایی خدا نجات است و نه قضاوت. ابتکار الهی در احیای جامعه باقیمانده ظاهر می شود. این مبتنی بر لطف، بخشش، محبت انتخابی و برپایی عهد جدید همراه با وفاداری و توبه مردم است. تحت حمایت مسیح جامعه جدیدی با عهد جدید تشکیل خواهد شد. این یک جهت آخرت شناختی را نشان می دهد. رستگاری در اینجا به عنوان تداوم قضاوت در نظر گرفته می شود. بنابراین، موتیف باقیمانده برای کنار هم قرار دادن پیام های قضاوت و نجات عمل می کند.
نقد روح برتری جویی سفیدپوستان و معنویت‌های مختص سفیدپوستی: روایت و پراکسیس روزمره
نویسنده:
Dean J. Johnson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه استدلال می کند که سفیدی و ساختارهای ظالمانه ای که ایجاد می کند توسط ابزارهای مذهبی-فرهنگی مسیحیان سفیدپوست در بزرگتر فورت وین، IN حفظ، مدیریت و توجیه می شوند. این پایان نامه با تجزیه و تحلیل روایات زندگی مسیحیان سفیدپوست خودشناس، رابطه بین فهرست مسیحیان سفیدپوست، نژادپرستی و امتیازات سفیدپوست را مورد مطالعه قرار می دهد. من این کار را به دو قسمت تقسیم کردم. بخش اول، شامل فصول یک و دو، چارچوب ها، نظریه ها و روش هایی را که من برای تجزیه و تحلیل روایت زندگی مسیحیان سفیدپوستی که با آنها مصاحبه کردم استفاده می کنم، تشریح می کند. در فصل اول، من بر این تمرکز می‌کنم که چگونه تحقیقاتم بر روی مکالمات آغاز شده توسط مایکل امرسون و کریستین اسمیت در کتاب شگفت‌انگیزشان، تقسیم شده توسط ایمان: دین انجیلی و مشکل نژاد در آمریکا (آکسفورد: انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2000). فصل اول نتایج مهمی را که توسط این محققین انجام شده است، بیان می‌کند، انتقاداتی را که علیه امرسون و اسمیت وارد می‌شود نام می‌برد، و تز و مفروضات کار من را بیان می‌کند. در فصل دوم، چارچوب‌هایی را برای درک اینکه چگونه بسته‌های ابزار فرهنگی و مذهبی بر روایت‌های بین‌فردی تأثیر می‌گذارند، تشریح می‌کنم. در اینجا به نقش رپرتوارهای فرهنگی و مذهبی، به ویژه روایت ها، در ساختن هویت و باورهای دینی و نیز استفاده از روایت به عنوان روش تحقیق و تحلیل می پردازم. در بخش اول فصل دوم، من استدلال می‌کنم که مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی غالب بر باورهای شخصی تأثیر می‌گذارند که به نوبه خود مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی را بازسازی می‌کنند. در بخش آخر فصل، من تحقیق روایی را تعریف می کنم و برای مشروعیت استفاده از آن به عنوان روشی برای جمع آوری داده های تحقیق خود استدلال می کنم. با توجه به این پیش‌زمینه بحث‌های هویت روایی و ابزارهای فرهنگی، فصل سوم و چهارم، بخش دوم، روایت‌های زندگی بیست شرکت‌کننده در تحقیق را بررسی می‌کند و ابزارهای مذهبی-فرهنگی بیان شده توسط این مسیحیان و بسیاری دیگر از مسیحیان سفیدپوست را نام می‌برد.
مفهوم شخصیت در آخرالزمان با مفاهیمی برای آموزش شخصیت
نویسنده:
Beatrice S. Neall
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مشکل و هدف در دنیای آموزشی دهه 80، پس از نزدیک به نیم قرن غفلت، تجدید علاقه به تربیت اخلاقی وجود دارد. با این حال، از آنجایی که اکثر فیلسوفان اخلاق، آموزش ارزش های اخلاقی عینی را به نفع ذهنیت رد می کنند، مربیان مسیحی نیاز به بیان مجدد اصول تربیت شخصیت برای هماهنگی با حقیقت کتاب مقدس احساس کرده اند. این مطالعه مفهوم شخصیت در آخرالزمان را در مقابل پس‌زمینه‌ای از فلسفه اومانیستی که از افلاطون و ارسطو سرچشمه می‌گیرد، تحلیل می‌کند و در هر سیستم به مفاهیمی در مورد هنجار شخصیت، ماهیت انسان، ماهیت خیر و شر و روش توسعه شخصیت. یافته‌ها دیدگاه کتاب مقدس درباره شخصیت با دیدگاه فیلسوفان متفاوت است، زیرا مفاهیم انسان و ارزش‌ها با شخصیت خدا گره خورده است. بنابراین، در آخرالزمان، انسان به صورت آفریده شده در تصویر خدا برای بازتاب شخصیت خدا، که هنجاری است که مفاهیم خیر و شر از آن گرفته شده است، دیده می شود. شخصیت بد دشمنی با خداست. خصلت عادل یعنی تسبیح خدا و وفاداری به او تا حد مرگ. شخصیت از طریق مشارکت در پیروزی قانونی مسیح بر گناه بر روی صلیب و به دنبال آن پیروزی تجربی از طریق اتحاد با مسیح ایجاد می شود. شخصیت در روزهای آخر بر سر مسئله عبادت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، چه به یک قدرت شبه مسیحی و چه به خدا. بسته به نوع رفتار فرد با بره، قضاوت مسیح محور است. در مقابل، از آنجایی که فیلسوفان فاقد مفهوم «شمسی» خدای شخصی بودند، مفاهیم «ماهواره‌ای» انسان و ارزش‌ها را از مسیر خود به تاریکی سوق دادند. قرن ها دیالکتیک فلسفی انسان را از «روح»، «ماهیت»، ابدیت، آزادی و حتی ذهن سلب کرده است، به طوری که اهداف تربیتی به حل مسئله، سازگاری اجتماعی، خودشکوفایی و استقلال اخلاقی تقلیل یافته است. این اهداف محدود ممکن است مسئول بحران های تحصیلی و اخلاقی باشند که امروزه مدارس دولتی در آمریکا با آن مواجه هستند. نتیجه‌گیری این تحقیق به این نتیجه می‌رسد که تنها در چارچوب رابطه خدا و انسان است که انسان می‌تواند مبدأ و سرنوشت، بیماری و علاج، معنا و ارزش‌ها و شخصیتی را بیابد که منعکس‌کننده شخصیت خداوند باشد. مشاوران/اعضای کمیته: جان بی. یانگبرگ، جورج اچ. آکرز، هانس ک. لاروندل.
پیشینه و معنای کتاب مهر و موم شده وحی 5
نویسنده:
Ranko Stefanović
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : وظیفه اصلی این مطالعه تعیین پیشینه کتابν مهر و موم شده Rev 5 و معنا و اهمیت آن در زمینه ادبی آن بود. بررسی تاریخی نشان می دهد که تفسیر کتابν مهر و موم شده در طول زمان دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. اولین ارجاعات ثبت شده پاتریستیکی به مکاشفه 5: 1-5 نشان می دهد که کلیسای اولیه کتاب مهر و موم شده را به احتمال زیاد در زمینه تعالی مسیح رستاخیز شده به عنوان فرمانروای آخرت شناختی تفسیر می کرد. با این حال، از قرن سوم به بعد، مطالعات متعدد در مورد محتویات و معنای کتاب مهر و موم شده، به جای اجماع، منجر به نظرات گوناگونی فزاینده شده است. با وجود نزدیک به هجده صد سال سابقه تفسیری، هنوز یک سوال بی پاسخ در رابطه با نقش و معنای کتاب مهر و موم شده در متن کل صحنه Rev 5 وجود دارد. تحلیل‌های زبان‌شناختی و زمینه‌ای واژه‌ها و عبارات کلیدی موجود در مکاشفه 5: 1-5 و بررسی نقش‌های اصلی در مکاشفه 4-5 نشان می‌دهد که تعالی و بر تخت نشستن مسیح رستاخیز بر تخت جهان در سمت راست. دست پدر محتمل‌ترین روشی است که خوانندگان قرن اول می‌توانند صحنه مکاشفه 5 را درک کنند. چنین درکی کاملاً با هسته ایمان و انتظار آنها برای تحقق وعده‌های OT در رابطه با آینده مطابقت داشت. از مسیحا، پادشاه دودمان داوود.
استفاده و سوء استفاده از اقتدار: تحقیقی درباره آیات قدرت [جن گیری] در مکاشفه
نویسنده:
Laszlo I. Hangyas
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی زبانی، ساختاری و تفسیری واژه ἐξουσία است که در متن یونانی آخرالزمان آمده است. فصل 1 مروری بر ادبیات مربوطه در مورد ἐξουσία ارائه می دهد. این بررسی از ترتیب زمانی پیروی می کند تا روندی را در توسعه مطالعات ἐξουσία نشان دهد. آثار قبلی تأکید بیشتری بر معنای قدرت یا اختیار داشتند، در حالی که مطالعات اخیر به آزادی و حق به عنوان معنای اصلی ἐξουσία اشاره می کنند. گرایش کنونی بر جنبه‌های فلسفی و اخلاقی-اجتماعی بدون توجه به ریشه‌شناسی این اصطلاح تأکید می‌کند. فصل 2 استفاده از ἐξουσία در منابع ادبی غیرکتابی (یونانی-رومی، پاپیروس و کتیبه‌ها، آخرالزمان یهودی، قمران، یهودی هلنیستی، خاخام) و کتاب مقدس (LXX، Biblia Hebraica، یونانی NT) را بررسی می‌کند که پس‌زمینه‌های زبانی معنی مدت، اصطلاح. آثار یهودی یونانی-رومی و هلنیستی عموماً از ἐξουσία با توجه به روابط قدرت انسانی استفاده می کنند. استفاده از اصطلاح NT دقیقاً از LXX و کاربرد آخرالزمانی یهودیان به ویژه در حوزه قدرت/اقتدار تفویض شده در روابط انسانی و ماوراء طبیعی پیروی می کند. فصل سوم بر ویژگی‌های بیست و یک واقعه ἐξουσία در مکاشفه متمرکز است. این فرازها در زمینه و ساختار ادبی کتاب بررسی شده است. نقشی که ἐξουσία در زمینه ادبی کلی آخرالزمان ایفا می‌کند، بیشتر با تحلیل‌های ریزساختاری معابر نشان داده می‌شود. این اصطلاح هم در ساختارهای کلان و هم در ریزساختارهای آخرالزمان نقش متمرکز خاصی دارد. بنابراین، به طور قابل توجهی به پیام مرکزی وحی، که فعالیت و قضاوت قدرت های ضد الهی است، کمک می کند. در خلاصه و نتیجه گیری پایان نامه، یافته های تحقیق آورده شده است. به مفاهیم کلامی و اخلاقی اشاره شده و زمینه هایی برای مطالعه بیشتر پیشنهاد شده است.
  • تعداد رکورد ها : 1276